Cayenne с екоореол

Main October 22, 2014 | Speed-Press.com A- A+ 35435 views | no comments

Не чуваме нищо. Абсолютно нищо. След като завъртаме контактния ключ в Porsche, сме свикнали да чуваме типичния глас на шест или осем цилиндъра. В този Cayenne обаче до ушите ни достига единствено тиктакането на часовника. Малко след фейслифта Porsche “уби“ глада на Cayenne по възможно най-добрия начин. Консумиращият (по данни за цикъла на ЕС) 3,4 л Plug-in хибрид е призван да бъде най-екологичният в класа си. В Инголщат искат да наблегнат максимално върху Plug-in технологията и затова моделът със зареждане от контакта ще бъде с около 2000 лв. по-евтин от предишния хибрид за къси разстояния и ще струва около 163 000 лв. Цената е намалена, въпреки че швабите са удвоили мощността на електромотора и са вдигнали капацитета на акумулатора повече от пет пъти.
До 125 км/ч само на ток
Тишината зад волана на Porsche е нещо много необичайно за почитателите на марката. В един момент човек започва да се чуди колко шумна може да бъде вентилацията. „Шумоленето“ на електрическия Cayenne обаче е затишие пред буря. Само електромоторът развива 95 к.с. и 310 Нм (!), а и двигателят с вътрешно горене е запазен. Ето защо дори и в Е-режим Cayenne напомня повече на ICE, отколкото на пътнически влак. И докато при други хибриди човек трябва да „гали“ педала на газта, когато иска да се придвижва само на ток, при SUV-a на Porsche няма проблем да „натискате“ здраво – и няма да усетите кога ще се носите със 125 км/ч. Старият свят на Porsche е само на един кик-даун разстояние. Когато настъпите газта до пода или превключите от чисто електрически в хибриден режим, и „отпуснете“ крака си малко повече, веднага ще чуете познатото ръмжене на мощния „шестак“. Зелената стрелка на оборотомера се изстрелва нагоре, диаграмите за енергийните потоци сменят цвета и посоката си, а традиционният задвижващ агрегат под предния капак бързо доказва, че и най-мощният електромотор има нужда от подкрепа. С общи усилия двата двигателя генерират 416 к.с. и 590 Нм, които осигуряват ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,9 сек. Максималната скорост от 243 км/ч ви осигурява запазено място в най-лявата лента по германските магистрали.
Задвижване от Panamera и по-голям акумулатор
В техническо отношение направата на този Plug-in хибрид не е била трудна задача за Porschе – защото в основата си задвижването е същото като при Panamera S E-Hybrid. А при луксозния модел комбинацията от компресорен V6 с 333 к.с. и електромотор многократно е доказала прекрасните си способности. За да увеличат пробега изцяло на ток (от 18 на 36 км) при по-тежкия и с по-лоша аеродинамика Cayenne, хората на Porsche са поставили акумулатор с по-голям капацитет (вместо 9,4 - 10,8 кВтч). Съответно SUV-ът трябва да бъде зареждан по-дълго в контакта – в домашни условия зареждането отнема около 3,5 часа. Който смята, че това е прекалено дълго, може да използва специално зарядно и да намали времето до 90 минути. Или по време на шофиране да включи e-Charge. Тогава колата отделя повече вредни емисии, V6-моторът осигурява по-висока мощност от необходимото и заедно с колата движи и генератор, така че при следващото градско шофиране отново да има достатъчно ток.
Porsche постоянно се бори да запази имиджа си на производител на безкомпромисни спортни автомобили. Паралелно с това обаче германците като никоя друга премиум марка залагат на разработката на Plug-in техника – която възвеличават с 918 Spyder и със състезателния 919 за „24 часа на Льо Ман“. Екоусилията на компанията обаче съвсем не са плод само на грижа за околната среда. Porsche прави Plug-in хибриди, защото без тях не би могла да постигне зададените нива на вредни емисии.

 
Keywords:   Porsche
 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...